HSL kyyditsee tyytyväistä väkeä

HSL-alueen palveluihin ollaan entistä tyytyväisempiä.
HSL:n asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä. HSL-alue sijoittui vuoden 2015 kansainvälisessä BEST-joukkoliikennetutkimuksessa (Benchmarking in European Service of Public Transport) toiseksi Geneven jälkeen.
Pitkässä juoksussa HSL-alue on parantanut eniten niillä sektoreilla, joilla tyytyväisyys on ollut alimmalla tasolla. Merkittävää parannusta on tapahtunut tyytyväisyydessä häiriötilanteiden viestintään, henkilökunnan tiedonantokykyyn ja joukkoliikennevälineiden siisteyteen.
HSL:n mukaan juuri näihin asioihin on yhtiössä viime vuosina panostettu. Asiakaspalaute on ollut tärkeällä sijalla toimintoja kehitettäessä.
-Tulokset osoittavat, että HSL on seurannut asiakas- ja asukastyytyväisyystutkimuksen tuloksia ja ryhtynyt toimenpiteisiin tyytyväisyyden parantamiseksi. HSL:n, liikennöitsijöiden ja muiden sidosryhmien yhteistyö on tuottanut tulosta, HSL:n Operatiiviset tutkimukset -ryhmän päällikkö Antti Vuorela sanoo.
Keskiarvon alapuolelle HSL-alue jäi henkilökunnan käytöksessä (HSL 66 %, BEST 70 %), mutta tyytyväisyys on silläkin sektorilla parantunut jo useana vuotena. HSL-alueen asukkaista 81 prosenttia oli tyytyväisiä joukkoliikenteeseensä. Kyselyyn osallistui yhteensä 1 900 vastaajaa kaikista HSL:n jäsenkunnista.
Tutkimuksesta tarkemmin HSL:n sivuilla