Kuluttajille suunnattu valtakunnallinen energianeuvonta on palannut kesätauolta ja avannut jälleen puhelinlinjansa.

Palvelu tarjoaa täsmätietoa niille, jotka haluavat juuri omaan tilanteeseensa sopivaa tietoa

– Energiankäytön tehostamisessa on monta muuttujaa ja esimerkiksi lämmitykseen tai energiaremonttiin liittyvät kysymykset ovat usein monimutkaisia. Energianeuvoja ratkoo näitä pulmia yhdessä asiakkaan kanssa siten, että kuluttaja pystyy tekemään perusteltuja päätöksiä, sanoo ryhmäpäällikkö Irmeli Mikkonen valtakunnallista energianeuvontaa koordinoivasta Motivasta.

Valtakunnallinen energianeuvonta on Energiaviraston rahoittama maksuton kansalaispalvelu. Internetin eneuvonta.fi-portaalissa voi selailla faktoja sekä löytää täsmälliset linkit luotettaviin tietolähteisiin.

Kysy ja keskustele -palstalla asiantunteva energianeuvoja vastaa sinne jätettyihin kysymyksiin. Hän vastaa myös kansalaisten puheluihin kaksi kertaa viikossa.

Lue lisää: eneuvonta.fi.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *