Hyvinkään asuntomessuilla vieraili 12.7.-11.8. välisenä aikana runsaat 131 000  maksanutta kävijää. Päiväkohtainen kävijäennätys 6 387 tehtiin lauantaina 10.8.

– Messukävijät ovat Sanoma Digital Oy:n tekemän kävijätutkimuksen mukaan olleet erittäin tyytyväisiä tämän vuoden messuihin. Kävijöistä 93 prosenttia on pitänyt messuja hyvinä tai erinomaisina. Olemme tyytyväisiä, että pystymme vuodesta toiseen täyttämään kävijöiden odotukset ja tarjoamaan hyvät Asuntomessut, Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen sanoo.

Tämä messukesä tullaan muistamaan perheiden näköisistä kodeista sekä vaihtoehtoisesta asumisesta, kuten PiiriHousesta ja merikonttiin rakennetusta asunnosta.

– Tänä vuonna toimme esille messujen rakentajaperheiden tarinat, eli tarinat ovien takaa. Tämä varmaan osaltaan vielä lisäsi messukävijöiden tyytyväisyyttä, joka oli korkeampi kuin viime vuonna. Lisäksi toimme alueelle vaihtoehtoisia asuntomalleja, sillä tehtävämme on myös herättää keskustelua asumisen saralla, Heiskanen jatkaa.

Hyvinkään imago parani

 

– Tavoitteenamme oli tuoda Asuntomessujen myötä esille Hyvinkäätä ja uutta Metsäkaltevan asuinaluetta. Kaupunki ja messualue ovat saaneet paljon positiivista huomiota, vs. kaupunginjohtaja Jyrki Mattila Hyvinkään kaupungilta sanoo.

Kuukauden kestänyt messutapahtuma on näkynyt myönteisesti koko kaupungissa, ja ulkopaikkakunnilta saapuneet messukävijät viihtyivät myös Hyvinkään keskustassa.

– Asuntomessuista ovat hyötyneet niin seudun hotellit, ravintolat, kauppiaat kuin muut matkailukohteet, Hyvinkään kaupungin viestintäpäällikkö Sari-Leena Humppi iloitsee.

Hyvinkään kaupunki teetti kaupungin tunnettuutta, imagoa ja vetovoimaa mittaavan seurantatutkimuksen keväällä.

– Asuntomessujen vaikutus Hyvinkään tunnettuuteen ja imagoon ovat jo nyt nähtävissä. Positiivisen palauteryöpyn keränneet linja-autojen messuoppaat ovat kertoneet kaupungin tarinaa yli sadalletuhannelle messuvieraalle, Humppi kertoo.

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.