Kelinhallinta parantaa kunnossapitotoimenpiteiden reagointinopeutta.

YIT ja Lahden kaupunki ovat solmineet sopimuksen, jossa YIT vastaa Lahden katualueilla kunnossapidon asiakaspalvelusta 1.12.2012 alkaen.

Asiakaspalvelu vastaanottaa kaikki Lahden kaupungin alueelta tulevat katujen ylläpitoon liittyvät kyselyt sekä palautteet ja ohjaa ne suoraan alueesta vastaaville henkilöille.

Ympäri  vuorokauden päivystävä palvelukeskus PANU aloitti toimintansa syyskuussa YIT:n kunnossapitoon kuuluvilla urakka-alueilla. Se työllistää kymmenen asiakaspalvelijaa.

Asiakaspalvelun lisäksi palvelukeskus PANU toimittaa kunnossapidosta vastaaville urakoitsijoille ajantasaista ja ennakoivaa kelitietoa, joka ohjaa kunnossapitotoimenpiteiden käynnistystä ja oikea-aikaisuutta.

Sääennusteista ja paikallisista kelitiedoista jalostettu kelinhallinta nopeuttaa kunnossapitotoimenpiteisiin reagointia ja parantaa kustannustehokkuutta.

”PANUn palvelumalli on herättänyt kiinnostusta. Vastaavaa palvelukokonaisuutta ei ole ollut aiemmin tarjolla infran kunnossapidossa,” kertoo yksikön johtaja Timo Paavilainen YIT:n infrapalveluista.

Ville Miettinen

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.