YIT Infrapalveluiden Kunnossapitoyksikköön on avattu uusi asiakaspalveluun ja kelitietoihin keskittyvä palvelukeskus, joka palvelee sekä kunnossapidon työmaita että katujen ja teiden käyttäjiä YIT:n urakkasopimuksiin kuuluvilla alueilla.

Lauantaina 1.9.2012 avattu palvelukeskus PANU päivystää kaikkina vuorokauden aikoina ympäri vuoden.

Teiden ja katujen käyttäjille palvelukeskus PANU toimii kanavana, joka vastaanottaa kunnossapitourakkaan liittyviä kysymyksiä ja palautteita sekä ohjaa ne suoraan YIT:n alueesta vastaaville henkilöille. Palvelukeskus myös tiedottaa ja neuvoo kunnossapitoon liittyvistä toimenpiteistä.

– Ajantasaisella tiedottamisella ja neuvonnalla urakan itsensä vastaanottamien tilannetiedusteluiden sekä saatujen palautteiden määrä pienenee ja äkillisten toimenpidetarpeiden toimintavarmuus paranee. Lisäksi palvelun laadunhallinta tehostuu, kun saamme palautteen keskitetysti yhden kanavan kautta, kertoo PANUn asiakaspalvelusta vastaava palvelupäällikkö Tiina Talja.

Palvelukeskus toimittaa kunnossapidosta vastaaville työmaille ajantasaista ja ennakoivaa kelitietoa, joka ohjaa kunnossapitotoimenpiteiden käynnistystä ja oikea-aikaisuutta. Sääennusteista ja paikallisista kelitiedoista jalostettu kelinhallinta tehostaa merkittävästi kunnossapitotoimenpiteiden reagointinopeutta ja parantaa kustannustehokkuutta.

– Kelinhallinnassa tiesäätieto työstetään alueen kunnossapitotoimintaa ohjaavaksi ja tukevaksi tiedoksi. Tiesäätieto koostuu keliennusteesta sekä paikallisista kelihavainnoista, joiden perusteella voidaan varoittaa urakkaa ennakkoon mahdollisesta kelin muutoksesta tai tehdä hälytyksiä ja toimenpidetarve-ehdotuksia ja ohjata näin toimintaa paremmin, kertoo kelinhallinnasta vastaava palvelupäällikkö Henry Tennberg.

Ville Miettinen

Keskustele

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.