Kysely: Joka neljäs työsuhdeautoilija maksaa pysäköinnin puhelimella
Mobiilisovellus EasyPark on lisännyt huimasti suosiotaan pysäköijien keskuudessa. (Kuva: Kari Långsjö)
Yritykset ovat yhä tietoisempia puhelinparkkeerauksen eduista. Yritykset käyttivät EasyParkin palvelua huhtikuussa yli 21 prosenttia enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. EasyParkin maaliskuussa 2016 teettämän kyselyn mukaan jo joka neljäs työsuhdeautoa käyttävä maksaa pysäköintimaksunsa puhelimella.
Sähköinen kysely toteutettiin maaliskuussa 2016 ja siihen vastasi 1000 suomalaista autoilijaa.
Kyselyn mukaan neljännes autoilijoista maksaa pysäköintejä matkapuhelimella siksi, että pysäköintimaksujen seuranta on helppoa. Joka toinen kertoo rahan säästön olevan suurin syy mobiilipalvelun käyttöön. Vastaajista 93 prosenttia sanoo mobiilipalvelun käyttämisen syyksi sen, että maksamiseen ei tarvitse etsiskellä kolikoita.
EasyParkin palvelun avulla palaverista ei tarvitse rynnätä automaatille maksamaan lisää pysäköintiaikaa. Pysäköinti voidaan aloittaa, lopettaa ja jatkaa missä ikinä parkkeeraaja onkin. EasyParkin kyselyssä tämä on 73 prosentille syy käyttää puhelinsovellusta pysäköinnin maksamiseen.
Pysäköinnin maksaminen puhelimella voi säästää yrityksille vuodessa huomattavia summia. Pysäköintivirhemaksujen välttämiseksi kolikoilla ja kortilla maksetaan varmuuden vuoksi ylimääräistä pysäköintiaikaa. Maksamalla nykyaikaisilla sovelluksilla, maksetaan vain käytetystä ajasta.
Sillä, maksaako yritys pysäköintimaksut puhelimella vai perinteisesti pysäköintiautomaattiin, on pitkässä juoksussa yllättävän paljon merkitystä. EasyParkin selvitysten mukaan pysäköintimaksuja maksetaan kolikoilla tai kortilla keskimäärin 25 prosenttia enemmän kuin mobiilipalvelulla.
(Lähde: EasyPark Suomi)